20 серпня 2023 року, в рамках V Міжнародного фестивалю органної музики "Luchesk Organum", відбувся сольний концерт солістки Львівського органного залу Ольги Стрілецької.
Виконавиця веде активну концертну діяльність та із незмінним успіхом виступає у провідних органних залах України.
У неповторній аурі величного Кафедрального костелу молода органістка відтворила блискучу музичну атмосферу епохи бароко, що стало справжнім подарунком для гурманів. Органістка вже давно зарекомендувала себе як проникливий інтерпретатор музики тієї доби, тому програму концерту "Органна музика бароко" було вибудовано з тонким смаком. Дивовижної краси раритети епохи бароко звучали у стінах собору. Слухачі почули музику, яка виконувалася при дворі Людовіка XIV, у найкращих соборах Венеції та найрозкішніших дворах Німеччини, а також шедеври французької органної музики. Ольга Стрілецька обрала музику Німеччини та Франції: тут суворі, монументальні, віртуозні композиції німецьких майстрів змінюються пишними, пристрасними, витонченими творами французів.
Концерт відкрив урочистий "Великий діалог" Луї Маршана, що представляє блиск та велич французького бароко епохи Короля-сонця Людовіка XIV. Уявлення про музику в епоху бароко акцентують увагу на афектах (емоціях), яскравій контрастності та виразності. У цьому масштабному творі Ользі Стрілецькій вдалось якнайкраще відобразити характерні для музики Франції блискучу виразність, навіть близьку до театральності, та розкрити унікальні акустичні можливості органу.
Й. С. Бах, неосяжна творчість якого стала точкою відліку для його сучасників та численних послідовників, був представлений знаменитими Прелюдією та фугою до-мінор та твором, що рідко звучить - Фантазією та фугою ля-мінор (BWV 561). Тут виконавиця заявила про свої можливості, зігравши цілковито найскладніший твір. Ольга Стрілецька майстерно продемонструвала його унікальність, що полягає у дивовижному поєднанні різних стильових елементів – від суворої архаїки до ефектних прийомів у стилі віртуозних концертів Вівальді. При цьому, звучання у вишуканому реєструванні набувало чи не космічного характеру. Адже однією з найгарніших прикрас ігри на органі є знання того, як слід правильно з'єднувати регістри.
Концерт продовжила музика одного із найбільш значних авторів музики для клавесину часів французького бароко Жана-Франсуа Дандріє. У фантазійному "Оферторії" (Приношення дарів) та тріумфальному католицькому гімні "Магніфікаті", із збірника музики для супроводу богослужіння «Книги п'єс для органу», у виконанні Ольги Стрілецької, привертала увагу поліфонічна майстерність автора.
Органічно вписалося в барокову тканину програми дивовижне за красою, ніжне Адажіо венеціанського композитора Бенедетто Марчелло, що у виконанні органістки торкалося самої глибини душі.
Особливого значення в творчості німецького композитора та органіста Йоганна Пахельбеля набули твори для органу та клавіру. Ось вже кілька сотень років звучать його віртуозні прелюдії, та, як і раніше, на фестивальному концерті у виконанні органістки, струнка й лаконічна, з простою гармонійною основою, Прелюдія і фуга ре-мінор дивувала та захоплювала вдячних слухачів.
Завдяки барвистості реєстрування, ємним драматургічним контрастам, м'якій пластиці мелізмів та блиску віртуозного оздоблення, блискучому бігу пасажів та масивним акордовим нашаруванням, Ольга Стрілецька відтворила своєрідну атмосферу доби бароко, де все повне життя та енергії.
Дружніми оплесками проводжали слухачі артистку, і ця добра обстановка теплоти та довірливості зберігалася від першого до останнього звуку.
Валерія Бійо