- Деталі
30 серпня 2024 року в санаторіях «Пролісок» та «Червона калина» відбулися концерти під назвою «Музика любові», де виступили артисти Академічного камерного оркестру «Кантабіле» (художній керівник Юрій Ковальчук), із солісткою Юлією Єфімчук (сопрано).
Під смичками артистів оркестру, якому властива майстерність стилістичного «перевтілення», у програмі концерту природно та органічно доповнювали один одного класичні твори, різножанрова танцювальна музика, вокальні твори та талановита музика сучасних композиторів, як, наприклад, «Легендарні переможці» Кріса Томаса, «Паладіо» Карла Дженкінса, сингл гурту “Coldplay” “Viva la vida!”
Світлі миті дарувала чудова музика В. А. Моцарта з вечірні на текст псалма – «Laudate Dominum». Це - лірична кульмінація всієї композиції, "пасторальна ідилія, повна солодких мрій", з чарівною мелодією солюючого сопрано Юлії Єфімчук. Хочеться виділити музику, що продовжує радувати та надихати шанувальників творчості Йоганна Себастьяна Баха, і також безумовно є справжньою окрасою концерту. Це Арія з оркестрової сюїти № 3 «Повітря». На концерті ця арія звучала як світла пам’ять загиблим в результаті жахливої агресії росіян проти українського народу.
Славним українським воїнам артисти присвятили захоплююче душу Адажіо Томазо Альбіноні та героїчну музику «Легендарних переможців» британського композитора Кріса Томаса.
Музика, лунаючи ніжно, жваво, вишукано, подекуди експресивно, сповна занурювала у різні жанри танцювальної музики, серед яких Полонез та Коломийка М. Вербицького, Полька «Розамунда» Я. Вейводи, Галоп «Кимо Каймо» Белли Келлера, танго «Аромат жінки» Карлоса Гарделя та «Паризьке танго» Кристіана Брюна. Деякі з них були виконані зі гумором, м’якою усмішкою. Але, мабуть, найбільш яскраве враження залишив вишуканий концертний вальс із чарівними мелодіями Короля вальсу Йоганна Штрауса «Весняні голоси».
У таких піснях як «Я вертаюся додому» Лесі Горової, «Дніпровський вальс» Ігоря Шамо, танго «Прийде ще час» Б. Весоловського та «Сіяв батько жито» Івана Карабиця на вірші Вадима Крищенка, сопрано солістки Юлії Єфімчук звучало із підкорюючою м’якістю та теплотою. Виконавицю двічі викликали «на біс», щоб виконати душевну пісню «Сіяв батько жито» та неперевершений «Дніпровський вальс»!
Захоплюючим доповненням до концертної програми постала літературно-музична композиція у виконанні артистки розмовного жанру Дарини Богдан, яка під супровід експресивної «Мелодії» справжнього сина Волині Бориса Лятошинського, декламувала поезію Олександра Богачука «Барви Полісся».
А гумореска «Сватання» дала можливість Дарині Богдан розкритись зовсім в іншому амплуа та продемонструвати свій акторський талант.
Концерт «Музика любові» подарував відпочиваючим санаторіїв, справді, незабутні враження, вдячна публіка вітала артистів бурхливими оплесками та оваціями.
- Деталі
- Деталі
Світлій пам'яті нашого колеги, фронтмена гурту "KING SIZE", автора пісенного шлягера "Добро і зло" Степана Чумака.
- Деталі
18 серпня 2024 року, в рамках VI-го Волинського фестивалю «Лучеськ Органум», у Кафедральному костелі Святих Апостолів Петра і Павла відбувся концерт під назвою “In Gloria Domini” («Во славу Господню»), де органістка Львівського органного залу Ольга Стрілецька та солістка Академічного камерного оркестру «Кантабіле» Юлія Єфімчук представили широку палітру сучасної органної музики – твори композиторів, яких орган приваблює невичерпними звуковими можливостями, та які, за допомогою цього дивовижного інструменту відкривають нові звукові всесвіти.
Примітно, що значну частину репертуару Ольги Стрілецької складають твори композиторів XX-XXI ст., зокрема Кароля Шимановського, Петеріса Васкса, Арво Пярта, Петера Махайдіка (є першовиконавицею окремих фортепіанних творів Петера Махайдіка в Україні).
Відомі композитори, твори яких глядачі почули на концерті – виросли та сформувалися у різному культурному середовищі, проте їх багато що об'єднує. Говорячи про кожного з них, неможливо уникнути стандартної фрази - "один із найвідоміших композиторів своєї країни".
Взаємний зв’язок між природою та людиною, краса життя та загроза екологічного та морального знищення цих цінностей – ось теми, які латвійський композитор Переріс Васкс піднімає та музично зображує у своїх останніх композиціях. Розпочався концерт у вишуканому стилі з однієї з найвідоміших християнських молитов у світі «Te Deum» (Тобі, Господи) композитора. У цій мінімалістичній та медитативній музиці, глибокі сакральні сенси Ольга Стрілецька передавала сучасною композиторською мовою. Це один з найбільш емоційно насичених та виняткових органних творів концертної програми, де органістка демонструвала музичні висловлювання досить сміливого, але водночас дуже ніжного характеру. На диво простими, ретельно відібраними засобами композитор оповідає про найскладніші, глибоко життєві проблеми сучасності.
Не можна не визнати гіпнотичного впливу музики естонського композитора Арво Пярта. У чуйному виконанні солістки Юлії Єфімчук прозвучав твір, заснований на «Молитві Господній» - “Vater unser” (Отче наш), де парадоксальне поєднання граничної простоти та захоплюючої глибини звучання, неабияк підпорядковувало своїй логіці волю та увагу слухачів.
Концертна програма органістки була складена таким чином, що дозволила не лише показати все різноманіття фарб органу, що звучить, різні жанри і форми, а й створити багатогранні образи, які включають моменти медитації, роздуми та сплески емоцій.
В експресивному піснеспіві «Ave verum» (Хай живе істина) Петера Махайдіка, у виконанні Юлії Єфімчук лунав заклик до гуманності та відповідальності, що люди повинні мати по відношенню один до одного та до світу.
У кожного виконавця свій підхід до реєстрування. Ольга Стрілецька намагалася, щоб звук органу постійно змінювався, вносилися нові фарби, розкривалися можливості інструменту.
Стиль самобутньої Фантазії ля-мінор Томаса Оберга, у виконанні Ольги Стрілецької, демонстрував елементи композиційної мови композитора: вільну модальну лексику, контрасти між високоенергійною музикою і спокійним ліризмом, зосередження на переважно модальних мелодіях.
Віртуозна, високоемоційна «Гельська Токата», заснована на інтонаціях кельтської народної музики, німецького органіста та композитора Ханса-Андре Штамма виділялася характерним середньовічним колоритом.
У виконанні Юлії Єфімчук прозвучав твір у неоромантичному стилі під назвою “In Paradisum” (У раю), що румунський композитор Шербан Нікіфор присвятив славним українським мученикам, жертвам російського вторгнення у 2022 році.
Композиція словацького композитора Петера Махайдіка «Про сім кольорів світла» містить сім медитацій на тему «Сім останніх слів» Ісуса Христа. Кожна частина композиції музично й духовно пов'язана з одним із слів. За допомогою дуже простих матеріалів та простого способу висловлення, Ольга Стрілецька створила яскраву та складну звукову палітру. У багатьох уривках слухач міг спостерігати за інструментом у його пошуках прощення, надії та світла.
Місія концертної програми «Во славу Господню» - просвітити сучасну людину, роблячи доступною для неї органну музику композиторів її часу, а також демонстрація унікальності, актуальності і вічної молодості такого стародавнього інструменту, як орган. І почути ці твори в просторі храму на органі, що відкрили нові темброві та акустичні можливості короля інструментів - був особливим досвідом для музикантів і слухачів.
- Деталі
VI –ий Волинський міжнародний фестиваль органної музики «Лучеськ Органум» триває! 4 серпня 2024 року, Кафедральний костел Святих Апостолів Петра і Павла розкрив свої обійми молодому талановитому піаністу, солісту-органісту Львівського органного залу Віталію Дворовому.
У концертній програмі «Te Deum” , артист подарував любителям органної музики по-справжньому яскраві враження та свіжі інтерпретації органної класики. Програма Віталія Дворового лаконічна, але дуже насичена і сповнена вражаючих контрастів. У ній представлені різні грані старовинної музики — строга та чарівна краса шедеврів Йоганна Себастьяна Баха, стрункість та лаконічність музики Йоганна Пахельбеля, також золоті сторінки вишуканого та блискучого французького романтизму. Більше того, музикант познайомив слухачів із дивовижними творіннями української та естонської органної культури.
На фестивальному концерті творчість Баха розгорнулася у всьому своєму різноманітті; у багатогранності музичних образів, імпровізаційності Прелюдії і фуги до-мінор, божественній знаменитій «Арії» з оркестрової сюїти №3 (ре-мажор) та в драматичній віртуозній Токаті і фузі ре-мінор.
Віталій Дворовий чудово знає та ефектно демонструє темброві можливості органу, блискуче виконує великі твори, що вимагають розмаху та особливого вміння захопити своєю грою слухачів. Особливо яскраво це помітно у романтичних творах. Музикант включив до програми справжні раритети – музику пізнього французького романтизму, яка подарувала слухачам цікаві відкриття. Органіст буквально приголомшив публіку віртуозним виконанням Токати соль-мажор зі збірки «12 п'єс для органу» Теодора Дюбуа. А потужна, віртуозна та захоплююча Токата із Симфонії № 5 Шарля-Марі Відора у виконанні музиканта, немов спалахувала гарячими сонячними відблисками.
Віталій Дворовий активно популяризує українську класичну музику. У «Тихій молитві» українського сучасного композитора Михайла Шуха, органіст занурив слухачів до медитативного світу тихого споглядання та духовного самопізнання. Нарешті, у делікатному мінімалістичному творі “Pari Intervalo”, артист відкрив глядачам музичний світ сучасного естонського композитора Арво Пярта, з його самовигаданою технікою тінтіннабулі (дзвін дзвонів).
Цей концерт став справжньою окрасою повсякдення лучан! Виконавське мистецтво молодого музиканта не залишило байдужими шанувальників його таланту. Виступ Віталія Дворового закінчився бурхливими оваціями, фотографіями на пам’ять, з надією на подальші зустрічі.