- Деталі
8 червня 2023 року у Волинському академічному обласному театрі ляльок відбувся блискучий концерт Академічного камерного оркестру «Кантабіле» проєкту «Музичні автографи» за участі талановитої династії Шутків - Остапа Шутка (скрипка, м. Львів), Назара Шутка (скрипка, м. Львів), Андрія Шутка (віолончель, м. Львів), а також учня Луцької музичної школи № 2 Богдана Романика класу викладача Лариси Гетманчук, (флейта, м. Луцьк), та Терези Верзун-Ролінгер класу викладача заслуженого працівника України Ірини Циганкової (ф-но, м. Луцьк). Головна мета проекту – показати широкій громадськості нову генерацію українців, за якими музичне майбутнє європейської України. Не дивлячись на юний вік, учасники концерту вже здобули Гран-прі та почесні місця на Міжнародних музичних конкурсах. У програмі концерту прозвучали твори А. Кореллі, Дж. Б. Перголезі, Г. Е. Гольтермана, А. П’яццоли, М. Карловича, Ф. Шопена, Г. В. Ернста, А. Дворжака, П. де Сарасате. Артисти за покликанням, які віддані шляхетній справі розвитку музичного мистецтва знайшли живий відгук у публіки. Усі скрипкові , віолончельні та фортепіанні соло звучали яскраво, закінчено, артистично.
Артисти мали шалений успіх. Своєю енергетикою та настроєм музиканти не лише надихали оркестр, а й підкорили увесь зал! Публіка щедро нагородила артистів бурхливими оваціями.
- Деталі
- Деталі
21 квітня 2023 року в Палаці культури міста Луцьк на концерті під назвою «Bach, Orff & РокОргАнум» молода українська диригентка Тетяна Драник та композитор Влад Солодовников представили лучанам сміливі аранжування легендарних композицій у стилі рок у звучанні органу, саксофону, флейти Пана, фортепіано та ударних. Глядачам відкрилось дивовижне сяйво рок-музики, а професійний підхід музикантів, багатство скрипок, шляхетність альтів, шарм віолончелей, могутність контрабасу та рок-н-рольна свобода барабанів зробили його насиченим та барвистим.
Рок-музика - це не просто розвага, а насамперед найефективніший спосіб донести актуальні ідеї та концепції сьогодення до своїх слухачів. Концерт розпочався найвідомішою архаїчною композицією Карла Орфа. «O Fortuna» із сценічної кантати «Карміна Бурана», що звучала у динамічному та еклектичному аранжуванні, заворожила з перших звуків.
Не секрет, що Бах і Бетховен для рокерів стали культовими персонажами і майже кожен другий музикант, який брався чи береться за аранжування класики, грає твори цих композиторів. До того ж найчастіше це саме ті твори, що є емоційно холодними та помпезними. Свіже звучання та новий погляд запропонували музиканти для найвідомішої арії Й. Баха з вокального твору "Страсті за Матвієм" "Erbarme dich, mein gott" ("Змилуйся, мій бог"). Своєрідним синтезом, гармонійним поєднанням елементів класичної музики і поп, рок, електронної музики у виконанні музикантів постала Прелюдія до-мінор Й. Баха.
Продовжили концерт рок-хіти, на яких виросло кілька поколінь. Вони вже давно вважаються класикою та особливо ефектно прозвучали у виконанні ансамблю "Імпреза". Їхня потужна енергія, що збирає стадіони, дорівнює силі величезного соборного органу. Невипадково більшість рок-музикантів завжди любили орган, а в їх композиціях можна чути віртуозні клавішні соло. Потужні драйвові хіти ("The Wall","Pink Floyd", "Rammstein" "Mein Herz Brent", "Uprising" "Muse", "Chop Suey" "System of a Down" ) та романтичні пронизливі композиції ("Radiohead" "Creep", "I wanna be yours" "Arctic Monkeys") у таємничому незвіданному звучанні електронного органу та драйві барабанних партій ударника просто приголомшили публіку.
Поряд із найкрасивішими баладами та несподіваними експериментами соло саксофона зі своєю особливою магією, у віртуозному виконанні Ігоря Мацелюха водночас інтригувало і чарувало слухачів. Воно наповнювало їх серця своєю ніжністю, душевним спокоєм та любов'ю. Композиція, що відома всім, та є візитівкою української естради гурту "Океан Ельзи" - «Мене», що звучала під "живий" оркестр, зробила цей вечір просто незабутнім.
В аранжуванні меланхолійної, атмосферної композиції "Creep" гурту "Radiohead" музиканти представили суміш ідей інді-року, краут-року та арт-панку. Дуже тепло прийняла публіка інтерпретацію музики британської групи "Muse", цей мікс з різних провокаційних ідей та музичних стилів, що зазнала впливу металу та електроніки. Колоритом та міццю звучання ансамблю привернули увагу композиції гурту – "Uprizing" та "Hysteria".
Останнім акордом концерту стала знаменита рок-балада "Bohemian Rhapsody" гурту «Queen», де поєднались хеві-металеве звучання, глем-естетика та елементи арт - року. Глядачі залишились просто у захваті від драйвової музики та артистів. Тому "на біс" була виконана потужна яскрава композиція "Uprizing" гурту " Muse".
Вічна класика та нестримна сучасність, боротьба світів та стихій на концерті «Bach, Orff & РокОргАнум» подарували глядачам безліч емоцій та хвилю натхнення! Музиканти створили дивовижний світ майбутнього у музиці, дали надію. І світло цієї надії кожен із глядачів забрав у своєму серці.
Валерія Бійо
- Деталі
26 березня 2023 року в Кафедральному костелі Святих Апостолів Петра і Павла відбувся концерт духовної музики під назвою «І музика, і молитва, і любов». Органна музика - це завжди чудово, хвилююче та чарівно! А творчий союз органу з флейтою Пана створює унікальну феєрію звуку, не схожу ні на що інше.
Лауреати всеукраїнських та міжнародних конкурсів органістка Олена Мацелюх та флейтист-мультиінструменталіст Ігор Мацелюх в чарівному поєднанні органу та флейти Пана представили до уваги слухачів програму з творів, перевірених часом. У репертуарі музикантів – як оригінальні органні твори, так і перекладення шедеврів світової інструментальної музики для органу та флейти Пана.
Значну частину програми концерту займає творчість Баха, яка представлена різнохарактерними творами. Окрім віртуозної Токати і фуги ре-мінор, це ефектна Фантазія та фуга ля-мінор, опоетизовані сферою святкового побуту Менует та Жарт з Оркестрової сюїти № 2 та ніжне Аріозо.
Поряд з великим іменем епохи бароко — музика прославлених французьких композиторів, яка збагатила органний репертуар безліччю яскравих, дивовижних творів. У всі часи у Франції був поширена практика обробки різдвяних гімнів на основі григоріанських співів. Сезар Франк, основоположник романтичної органної школи у Франції, представлений у концерті «Великим хоралом» (з Різдвяної меси) Оленою Мацелюх, протягом усього життя незмінно продовжував у своїй творчості лінію Баха. Органіст вражав сучасників розмахом та своєрідністю імпровізацій, як це робив у свою епоху його попередник. Олена Мацелюх виконує органні твори Й. С. Баха, а також його сучасників проникливо і молитовно зворушливо. Мисткиня чудово інтерпретує і твори класиків французької органної школи 19-го століття, передаючи динамізм та емоційну насиченість музики того часу. У «Фанфарах» Ж. Н. Леменс, органістці вдалось передати ту органічну комбінацію григоріанської суворості та романтичної проникливості, прикрашену французьким шармом, що стали стає однією з головних ознак його сонат.
Завдяки своєму оригінальному звучанню флейта Пана не так часто зустрічається в концертних програмах. У шедеврі імпресіонізму – «Сирінкс» Клода Дебюссі архаїчна мелодія занурювала в самі глибини первозданної природи в оксамитовому, м’якому та неповторному звучанні флейти Пана у виконанні Ігоря Мацелюха.
Ідеальне злиття тембрів органу та флейти Пана виконавці продемонстрували у перекладі для флейти Пана та органу найзнаменитішого твору Й. Баха «Аріозо». Воно захоплювало ліричністю, пісенністю та делікатною зміною фраз. Ще однією чудовою особливістю ансамблевого виконання було повне та органічне порозуміння між виконавцями, прикладом чого стало дивовижне за красою, ніжне Адажіо венеціанського композитора Бенедетто Марчелло.
Подарунком для слухачів у фіналі концерту став мініатюрний шедевр "Ave, Maria", що як «ангельське вітання» піднісся до склепінь церковного храму. Коли слухаєш цю музику, ми мимоволі замислюєшся про вічне і минуще… Адже в житті є те, що є справді вічним, і це – музика…, як Бог і Любов… Цінуйте кожну мить і можливість доторкнутися до справді вічного і цінного!
Валерія Бійо