Назарій Пилатюк

      Творча біографія Академічного камерного оркестру "Кантабіле" багата на яскраві події за участі солістів-інструменталістів світового рівня, -  лауреатів престижних міжнародних музичних конкурсів. Серед плеяди імен, які плідно працюють з оркестром - ім'я  Назарія Пилатюка, тріумфальний виступ якого відбувся 26 вересня 2021 року на сцені Палацу культури м. Луцька. Кандидат мистецтвознавства, доцент, лауреат та переможець міжнародних конкурсів, заслужений артист України Назарій Пилатюк є талановитим, надзвичайно перспективним скрипалем-віртуозом, з почуттям стилю та блискучою технікою, яку підпорядковує для єдиної мети - розкриттю змісту музики.

      В цьому можна було переконатися на ряді концертів за участі скрипаля. Зокрема, концертах популярної камерної музики, "Прогулянка і загублене танго", "Танго останньої надії", що відбулися у Луцьку, та грандіозному концерті "Йоганн Себастьян Бах у день народження", що відбувся у Львівській Національній філармонії.

     Програма концерту складалась спеціально для виступу Назарія Пилатюка з камерним ансамблем "Кантабіле", в якій знаменитий скрипаль представив галерею різнохарактерних образів.

      Вечір відкрила Чакона композитора епохи бароко Томазо Антоніо Віталі. Її простота, щирість, глибина закладених в неї почуттів підкорили серця слухачів. Голос скрипки Назарія Пилатюка підносив слухачів до небачених висот, змушуючи пережити і відчути найщиріший спектр емоцій і думок.

      В оркестровці Ярослава Олексіва "Сюїти у старовинному стилі" А. Шнітке, виконавцям вдалося відтворити самобутній інструментальний спектакль в рамках жанрових традицій "Театру мініатюр". Гнучкість, віртуозність та тембральна винахідливість неначе передавалися-транслювалися від партії соліста Назарія Пилатюка на оркестрову масу, яка то змагалася, то зливалася, то вела складні вибагливі діалоги зі скрипалем.

     В концерті № 1 для скрипки з оркестром ля-мінор Й.Баха диригенту і музикантам камерного оркестру, настільки розуміючому специфіку старовинної музики вдалося здивувати слухачів почуттям стилю. Вражало і матове туше альтів, і по-бароковому делікатні віолончелі та контрабаси. Проте головними гнроями стали скрипки, чиї соло переливались в розкоші цієї чарівної музики. Концерт був наповнений наспівними мелодіями і віртуозними трелями, куди Назарій Пилатюк привніс і міць вулкану і витончену ліричність.

      Продовжила концерт Прелюдія  і Алегро Ф. Крейслера у вишуканій оркестровці Віктора Камінського, в якій соло назарія Пилатюка вражало імпровізаційною свободою, вільною неупередженістю, дійсно живим диханням, проводячи перед слухачами один за одним яскраві епізоди образно-емоційної драми.

     В легкій, романтичній, повній ліризму і задушевності Маленькій нічній серенаді В.Моцарта вразив тонкий звукопис музичних фарб Камерного оркестру з легкими криштальними перекличками скрипок і альтів. 

      Мелодія, сповнена томління, свобода і темпераментність Угорського танцю № 2 Й. Брамса у віртуозному блискучому виконанні музикантів захоплювала слухачів з першого звука. І тут Назарій Пилатюк підкорив публіку своєю довершеною технікою, підкреслюючи змістовність виконання, яскравий темперамент, наспівне звучання інструмента і віртуозність, вказуючи на глибоке розуміння скрипалем музики, що виконується.

    Виконанням, що запам'яталось не менше, стала Фуга Містеріо Астора П'яццолли, музика якої набуває авангардних рис. Виконавці удостоїлися овацій, які всі ефекти своїх партій втілили з рідкісним артистизмом.

     Яскравою кульмінацією став Чардаш Вітторіо Монті, який вважається Еверестом як через його технічну складність, так і через екстраординарні особливості нюансування. Все це вимагає від виконавця проявити всі його можливості, фізичні і душевні. Ні те, ні інше не викликає проблем у Назарія Пилатюка, скрипаля-віртуоза з яскравим і потужним темпераментом, нестримного без зайвого перебільшення, швидкого без втрати в якості і змісті.

      Завершився концерт "Мелодією" М.Скорика, яка стала справжнім інструментальним шлягером. Схвильований ліричний монолог, немов тужливий наспів скрипки народного віртуоза, звучав почергово у соліста та у всіх інструментів оркестру.

     І звучання, і найвища майстерність дивовижного скрипаля Назарія Пилатюка справили незабутнє враження. Після гучних овацій, маестро виказав своє задоволення від можливості виступати на сцені нашого міста, адже тут від відчуває любов і затишок. Грати з таким легендарним камерним ансамблем як "Кантабіле", для нього і приємно і разом з тим відповідально. Підтвердженням цьому стало залучення знаменитого скрипаля до Луцької мистецької акції "Подаруємо Луцьку рояль".

                                                                                                                                                                                     Валерія Бійо