Духовна музика – це найбільше надбання культури людства, адже через цю музику мистецтво виконує своє головне призначення — вдосконалення людини. 23 червня 2024 року, в день одного з найбільших християнських свят - Святої Трійці, в Кафедральному костелі Святих Апостолів Петра і Павла відбувся концерт духовної музики «Stabat Mater Перголезі».
Проникливий, яскравий виступ камерного оркестру «Кантабіле» під керівництвом Дар’ї Шевчук, із запрошеними столичними оперними та камерними співачками Іриною Ушаньовою-Рудько (сопрано) та Марією Антоневською (мецо-сопрано), своїм щирим, животрепетним виконанням підкорив слухачів.
Художній керівник Дар’я Шевчук у виборі творів для концерту зупинилася на цікавих зразках західної духовної творчості, тому заявлені у програмі концерту кантата «Глорія» Антоніо Вівальді, «Аве Марія» Йоганна Себастьяна Баха в аранжуванні Толга Караджа і, нарешті, кантата «Stabat Mater” Джованні Перголезі у 12-ти частинах, викликали щирий інтерес публіки.
Весь вечір у залі панувала воістину святкова атмосфера розчуленого захоплення. Камерний оркестр звучав справді чудово. Велично, трепетно, благоговійно виконувалися номери з кантати «Глорія» Антоніо Вівальді, ніжним, проникливим захопленням лилася «Аве Марія» Й. С. Баха (солісти Марія Суворова (скрипка), партія ф-но – Сергій Буров), камерністю, зворушливістю, проникливою лірикою відрізнявся католицький гімн «Стабат Матер» Дж. Перголезі.
Безумовною гідністю камерного оркестру «Кантабіле» є справді кантиленне звучання, сенс якого перекладається з італійської, як співучість. Крім того, запам'яталася чуйність оркестрантів на всі диригентські знаки — було таке відчуття, що пластичні рухи диригентки Дар’ї Шевчук буквально малюють звукописну музичну картину.
Великої уваги співачками Іриною Ушаньовою-Рудько та Марією Антоневською було приділено манері виконання духовних піснеспівів. У номері “Господь Бог» та «Хто сидить праворуч Отця, помилуй нас», з кантати «Глорія» (Тетяна Солонінко (скрипка), Ніна Брєднева (віолончель), партія органу - Сергій Буров), глядачів по-справжньому вражала не стільки віртуозність, скільки благоговійне і проникливе звучання солісток, глибоке відчуття музики серцем. Напевно, тому атмосфера концерту була сповнена радості та особливого благочестя, що створює духовна музика.
Концертна програма пролетіла буквально на одному диханні. Завдяки художній обробці музичного матеріалу диригенткою Дар’єю Шевчук за допомогою нюансів, установці рівноваги між оркестром і солістами, виконання «Stabat Mater” Дж. Перголезі відрізнялося художньою закінченістю й витриманістю настрою. Особливо вразив заключний номер «Amen” – один з кращих у кантаті за проникливістю, щирістю почуттів, шо був виконаний «на біс» дуетом співачок. Публіка приймала артистів з великою наснагою і нагородила довгими та захопленими оплесками.