7 квітня 2024 року у залі Палацу культури міста Луцька відбувся особливий концерт класичної музики «Бах при свічках». Програма концерту - «музичне приношення Йоганну Себастьяну Баху», видатному композитору в історії музики, який поєднав у своїй творчості все те, що багато століть накопичувала європейська музична культура. Таємнича та захоплююча епоха бароко оживала у звуках могутнього органу Олени Мацелюх, вишуканої мелодійної віолончелі Софії Окрутної та чарівного сопрано Юлії Єфімчук. У напівтемряві, при світлі сотен свічок, глядачі насолоджувались приголомшливою атмосферою, яку створили віртуозні музикантки.
Вершина органного Олімпу Й. С. Бах був представлений у всьому різноманітті своєї творчості. Серед хоральних обробок, у жанрі якої Баху не було рівних, прозвучала хоральна прелюдія «З глибини душі до Тебе взиваю, Господи». Це одна з найвищих і найпроникливіших сторінок "Органної книжечки" Й. С. Баха, що написана на тему канонічного протестантського хоралу, де Олена Мацелюх своєю грою зуміла передати її особливу напруженість і внутрішній трагізм.
Божественне Аріозо із сольної Кантати BWV 156, із захоплюючою зміною фраз, відкрилося новими гранями в транскрипції для віолончелі та органу.
Справжню насолоду подарувала слухачам пронизана сонячним світлом Арія на струні Соль з Оркестрової Сюїти № 3 ре-мажор Й. С. Баха, з її невагомим звучанням, у виконанні віолончелістки Софії Окрутної (соло) у супроводі органу.
Багатством контрастів, різноманітністю композиційних прийомів позначилася арія сопрано Юлії Єфімчук «Як тривожно плакала за тобою моя пісня» з ораторії Карла Філіпа Емануеля Баха - "Воскресіння та Вознесіння Ісуса", у супроводі віолончелі та органу.
Видатний органіст свого часу, Бах відтворював оркестрові твори в новому, органному звучанні, з геніальною майстерністю використовуючи всі найбагатші можливості інструменту. Так, в концерті соль-мажор (BWV 592) в трьох частинах (Алегро, Адажіо, Алегро), за мотивами концертів принця Йоганна Ернста Саксен-Веймарського, що є транскрипцією концерту для скрипки, струнних і контінуо, органістка Олена Мацелюх продемонструвала великий смак та різноманітність музичних ідей та прийомів «тюрингського Вівальді».
Чи не космічного характеру у вишуканому реєструванні набувало звучання Фантазії та фуги ля-мінор (BWV 561). У виконанні органістки захоплювало дивовижне поєднання різних стильових елементів: від строгої архаїки до ефектних прийомів у стилі віртуозних концертів Вівальді.
На противагу неземної легкості цього циклу, Токата і фуга (ре-мінор) носить гостро драматичний характер і є найпотужнішим твором для органу з коли-небудь створених.
Апофеозом концерту постала «Аве Марія» Й. С. Баха - Ш. Гуно, - католицька молитва, повна ніжної краси та спокою, де сопрано, віолончель та орган блиснули чарівною красою ансамблю, розкривши пластичність та витонченість мелодійного малюнка.
Це був незабутній вечір магії та вишуканості. Кожна композиція концерту супроводжувалась музичними розповідями ведучої Уляни Олексюк, тому глядачі змогли не тільки насолодитись звучанням класичних творів, але й зануритись в переживання, які відчували композитори під час своєї творчості. Свічки, як символ любові до Бога, символ життя, постали на концерті своєрідним Оберегом від зневіри, розпачу і печалі у цей випробувальний для України час.